my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

RIZ di One Borneo

Sabtu semalam, dalam pukul 3 ptg kami sekeluarga ke One Borneo, ada hajat sikit tapi nampak gaya tak kesampaian. Takde tempat langsung nak park kereta. Aku tengok dari luar orang bukan main ramai. Ye la......audition AF7 sedang berlangsung........apa tak ramainya? Hati pun naik malas, mood pun bosan.......kami terus ke Karamunsing, cari printer untuk suami.

Nah!! hari ni seawal pukul 11 pagi aku dah terpacak kat One Borneo. Sebenarnya aku tak tau program astro ni (budak2 af menyanyi la...) pukul berapa, main redah je.........rupanya pukul 1 tgh baru mula. Tapi orang dah ramai gila, kat kerusi yang dikhaskan untuk para peserta dah penuh, ada lagi yg berbaris dan ada yg sedang menulis borang. huhu.......berminat betul dia orang ni.............
Masa gambar ni aku snap, dah ramai dah orang menunggu sekitar stage tu. Tapi bosan pulak aku nak tunggu sampai pukul 1. Takkan nak tercegat je kan? So, kami plan pergi shopping dulu, beli sterika utk adik ipar, barang2 dapur sikit, buah2an dll. Lepas tu simpan dulu dlm kereta, tak kuasa nak hangkut kehulu kehilir.........lepas tu kami pergi isi perut di mc donald. Lepak2 dalam setengah jam, baru pergi kat stage tadi. Laaa.....rupanya Riz dan Nadia sedang menyanyi!! Alamak, aku cakap kat suami, tolong ambil gambar dia orang sebab aku nak gi beli big apple, nak bagi kat Riz.

Susah nak snap gambar dekat2 sebab terlindung dengan 'kepala2' ni.....aku ni pulak tak berapa nak tinggi!! Sorry la kawan2, tak clear sangat. Ni Riz dah selesai nyanyi.



Taraaaaa............akhirnya.....dapat juga aku bergambar dengan 'mamat hensem' ni!! punyalah jauh aku dapat jumpa dia drp kat semenanjung hingga kesini baru ada 'jodoh'.
Kisahnya, selepas aje aku beli big apple tu, suami terus pergi jumpa dengan krew astro di tepi stage tu. Kami minta tolong dia berikan big apple tu pd Riz tapi krew tu yg baik hati nak panggil Riz keluar kejap. Aku tengok muka Riz macam terkejut sikit, mungkin dia fikir ada saudara mara nak jumpa kot....sebenarnya aku pun serba salah nak jumpa ke tak.....malu pun ada....ye la, ramai orang tengok.
Bila Riz keluar, dia terus salam dan aku jelaskan siapa aku ni. Kenalah bagitau, kalau tak mana mungkin dia ingat sebab tak pernah jumpa. Aku serahkan big apple tu dan kami bergambar sekeping dua. Tak boleh lama2 nanti org lain jeles pulak.........


Gambar ni di snap oleh salah sorang krew astro. Terima kasih la kat brader tu.........nampak tak kat tangan Riz memegang plastik? Ada dua plastik, satu untuk Riz dan satu lagi untuk Nadia. Aku tak sempat nak bergambar dengan Nadia jadi kirim donut pun jadilah.........
Lepas je jumpa Riz tu, kami terus balik. Tak tunggu dah, mungkin Riz ada nyanyi solo, takpe.....dah seronok sangat ni dapat jumpa.....
Sebenarnya malam tadi aku ada mimpi Riz, aku siap bagi no telipon kat dia.....huhu....rupanya nak jumpa hari ni.....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)