my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Aktiviti aku...boringnya....

Ni lah aktiviti surirumah........celik je mata dah ingat dalam peti ada lauk ke tak.........aku pulak tak suka masak tengahari lewat2.....tak suka dok dapur lama2......

Pagi ni aku ke pasar dgn suami selepas hantar anak ke sekolah. Dah tentu pasar KK.......segar2 ikan disini.....ikan merah tu sekilo RM12....kalo kat semenanjung kami jarang beli....mahal tu..lagipun ikan ni je yg Aziz suka makan...(tekak dia pandai pulak nk yg mahal...huhu...)

Minggu lepas ikan merah ni takde yg kecil, jadi kami beli kepala je....RM10. Masa kami beli hari tu ada sorang chinese beli seekor untuk di bawa pulang ke KL, harganya RM39. Kalau di semenanjung ntah berapa agaknya........

Haa.....tu udang laut masin...kata org yg jual tu. Kalau yg belang2 dan warna gelap sikit, katanya udang bela. Tengah musim sekarang ni, sekilo RM10 je. Aku rasa kali ni aku nak makan la.......sebab dah beberapa minggu aku berpantang udang. Mungkin udang laut ok kot, harap2 tak alergi. Kadang2 buntu pulak kalau beli udang, dah tak tau nak masak apa. Balik2 sambal tumis, sweet sour, lemak cili api. Tapi orang yg makan tak pernah pulak komplen boring ke hape...........aku je.....

2 ulasan:

  1. segarnya nampak udang tu kak..
    dulu waktu sy ke KK...kami beli udang frozen...bawak balik sini sb murah kan harga sana..tapi dah byk ari tak se fresh yang akak leh beli skrg lah kan..

    teringin nak jejak kaki sekali lagi..

    BalasPadam
  2. ada petua kalo nk thn lama, kata org tabur gula skit atas udang tu...ntah ye ke tak....kalo ikan2 tu akak bungkus elok 2 kpg masuk plstik, thn lama jgk la....

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)