my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Canopy walk Hot Spring

Aku update dulu entry di Hot Spring Poring. Sebenarnya ada 2 lagi tempat yang kami lawati untuk di kongsi bersama pembaca blog ku. Iaitu di Kampung Luanti, Sg Morali (berendam dengan ikan2 yang jinak) dan di Labuk Bay. Nantilah........sebab banyak gambar2 yang akan diupload untuk tatapan semua.
sempat posing walaupun termengah2

Canopy walk ni bukanlah pilihan ku tapi suami yang beriya2 sangat nak mencuba dayatahan diri dia. Aku ni bukannya larat sangat, maklum la berat badan dah berkilo2..........tapi...nasib baik suami tolong heret tangan ku masa mendaki tu. Muka dah naik merah padam, jantung berdegup kencang..........dah lama aku tak buat keje macam ni.......masa bujang dulu, bukan tak biasa aktiviti lasak ni............
tak lepas peluang rehatkan lutut yang nak tanggal rasanya.........

Dalam perjalanan keatas tu kami berkenalan satu keluarga dari Perak. Ramah betul mereka ni, datang bercuti dengan anak beranak serta emak dan bapa yang dah berusia. Terkejut juga aku bila makcik tu kata, suami dia dah 74 tahun...........tapi selamba je dia naik bukit tu......aku yang tak berapa nak tua ni...(huhu.....perasan muda lagi...) hampir pitam nak sampai ke atas. Nak termuntah pun ada..........
hanya 6 orang dibenarkan lalu, yang lain sabar menanti

Saat melalui jambatan gantung inilah yang paling aku tak suka. Aku langsung tak dapat menikmati keindahan panoramanya sepanjang melalui jambatan yang ada 4 laluan kalau tak silap ku. Dengan lutut yang menggigil, muka pucat lesi.............kalau la makcik dan pakcik dari Perak tu tengok, betapa malunya aku sedangkan dia boleh meniti jambatan tu dengan senyum manisnya...........
Aku ingatkan Aziz tentu menangis ketakutan.............rupanya tidak........dia pula sound dari jauh, lambat la ibu ni......(dia dah jauh tinggalkan aku dan suami di bawah)
masa suami ku jejakkan kaki dia kat sini, aku rasa melendut jambatan tu......(sebenarnya dia pun menggigil jugak....hehe...)

Bila dah nak sampai ke jambatan yang terakhir, barulah aku boleh tersenyum lebar. Seksa aku dah lepas...........takkan aku jejak lagi ke sini........turun dari Canopy walk, terus kami togok air kelapa.
Selepas bermandi peluh menempuh rintangan jambatan gantung tu, kami mandi manda dikolam air sejuk dan panas. Tak sampai satu jam, perut dah mula berkeroncong minta di isi. Sebelum bertolak pulang ke KK, kami singgah dikedai souvenir yang ada depan pintu masuk. Beli souvenir untuk kenangan dan terus bertolak pulang.
Sebelum sampai rumah, singgah sembahyang di Tuaran. Matahari hampir terbenam ketika kami sampai kerumah. Leganya rasa.............
Tu dia dua longgok baju kotor yang menanti untuk di cuci. Itu pun aku jimat2 pakai baju. Kalau tak, mau 3 plastik............

1 ulasan:

  1. mak aiii ramainya yang naik . . . ha ha ha . .

    Memang gayat juga bila titian tu melendut-lendut ... tapi syokkk ...haha

    merasa jugaklah ye Puan ...

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)