my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

buat sendiri..

Salam Sejahtera....

Orang rumah aku ni suka sangat aiskrim, tambah pula sekarang ni musim panas. Tapi bukan aiskrim Magnolia, Walls atau jenama yang banyak kat kedai tu. Mereka suka aiskrim yang aku buat sendiri. Hinggakan aku kena ada stok plastik aiskrim dirumah. Bagus juga kan? Kalau beli dengan orang lain, belum tentu bersihnya. Jimat pun....boleh tahan juga...

Jadi, setiap minggu aku kena pastikan peti ais dirumah ku sentiasa ada benda ni. Kekadang malas nak mengisi air dalam kelongsong plastik tu.....leceh juga....

Hari minggu yang lepas2 aku ternampak satu kedai di One Borneo masa window shopping. Sementara bapak dengan anak main game kat tempat biasa, aku melepak kat kedai tu.....wah...macam2 ada ni! Semua bahan didatangkan khas dari Japan. Harga setiap barang RM5, tak kira kecil atau besar. Paling membuatkan aku teruja, orang Jepun ni kreatif. Leka aku membelek barang buatan mereka. Kalau barang dapur, semuanya ada. Alat potong bawang, parut carrot, penyukat beras dan macam2 la.......kena pula aku memang suka buatan Jepun. Tapi bukan la semua.......beli pun mana yang berkenan je.....barangan buatan negara kita pun apa kurangnya?

Lepak punya lepak......belek punya belek.....ni je yang aku beli, almaklum la masa tu gaji 'org sebelah' tak keluar lagi......


senang kerja aku sekarang!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)