my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Makan malam di Restoran Kampung Nelayan

Salam Sejahtera....

Malam minggu, keluarga pakcik suami ajak makan malam sempena menyambut teman mereka dari semenanjung. Tempat ni aku belum pernah jejak lagi. Kalau tak silap namanya Restoran Nelayan di Bukit Padang (org dok lama Sabah, mesti tau punya)

Mula2 ingat taknak la makan makanan laut sebab kebetulan hidung aku ni diserang penyakit lama. Apa taknya? asyik melantak seafood je beberapa hari yang lalu. Tapi memandangkan hidangan yang di jamu depan mata, udang segar2, ketam goreng tepung (makan dgn kaki2 sekali), ikan masak stim, sayur apa tah mcm pucuk paku rupanya dan macam2 lagi ada.......aku pun terpaksa langgar pantang.

Sambil makan sambil dihiburkan dengan persembahan para penari kebudayaan, leka aku tengok mereka tu. Cantik dan kacak......putih2 kulit mereka macam Chinese. Selepas menari pelbagai tarian mereka turun ke tempat duduk pelanggan dan mempelawa sesiapa yang sudi menari dipentas dengan mereka. Bab ni aku gerun.......aku mana boleh naik pentas?

Sudahnya, suami ku yang di jemput keatas bersama anak lelaki kawan makcik ku. Dia tarik juga aku naik sama, tapi sorry la cik abe ye! Kalau aku naik kang step menari kemana, kasut yang aku pakai tah kemana. Maklum la, tarian buluh tu bukan senang. Silap letak kaki, lain pula jadinya.

Gambar tak dapat disertakan disini kerana aku mengharap kamera anak makcik. Dia belum ada masa nak upload gambar ke facebook dia.

2 ulasan:

  1. salam zana...masa say p KK pon saya mkn kt kg. nelayan
    best la.
    insyallah 24-27 ni saya akan ke KK lg..agak2 leh jumpa ke? hehehe

    BalasPadam
  2. InsyaAllah Nieza....bgtau sebelum dtg sini.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)