my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Limau bali

Salam Sejahtera....

Suka sangat dengan limau bali ni, kalau dulu2 mak beli rasanya aku sorang yang mengadap sebiji. Selalu banyak terdapat di Perak. Dulu2 masa aku sekolah menengah, famili aku menetap di sana dan selalu la makan limau ni. Sekarang susah nak jumpa, ada pun dah tentu mahal.

Baru2 ni aku beli kat Pasar Tamu sekilo yang warna putih RM7 sekilo dan warna merah (masam sikit) RM5. Warna putih lebih manis tapi kalau dah suka, masam ke manis aku tetap suka.

Sedikit info tentang limau ni kita kongsi kat sini drp....http://panduanpercuma.info/kesihatan/1663/khasiat-limau-bali/comment-page-1/#comment-200

3 ulasan:

  1. limau ni mmg sedap..
    kadang2 depa panggil limau bulu...
    yg kala merah muda pun sedap..manis dan berair..

    BalasPadam
  2. terliur la pulak..cicah2 ngan aasam debu pun sedap gak ni..harus cari ni..

    BalasPadam
  3. lanabulu....sehari sebiji akak makan, fuh..tak jemu.

    Ain...pi cari cepat, tengah musim ni.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)