my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Projek telor pindang

Salam Sejahtera....

Rindunya nak menulis kat blog aku ni.......rasanya hampir seminggu tak update. Aku sibuk di rumah kakak hari tu, sekarang dah balik rumah mertua. Boleh la aku ceritakan sepanjang minggu di sana.

Pertama, aku sampai di KLIA dengan 'abe' dan anak dijemput oleh kakak dan abg ipar. Flight 'abe' ke Kelantan lewat pukul 6 ptg jadi mereka berdua ikut abang dan kakak ku ke Nilai. Sempat lagi makan nasi beriani berlaukkan kambing, air teh 3 layer (sedap air ni, konpem lepas ni aku ketagih nak minum). Aku order tandori ayam dan roti nan. Memang lepas gian nak makan benda2 yang macam ni.......terima kasih kat abang Ramli ku tu.....

Update kali ni aku nak tayang gambar telor pindang yang kami buat tempohari. Orang Johor memang popular dengan telor pindang. Susah nak buat, lebih2 lagi kalau beratus telornya.

Memula kena cari daun2 yang di perlukan seperti daun sendudok, daun salam, daun jambu batu, serai, kulit bawang, lengkuas di titik, daun pandan, ketumbar dan jintan yang di mesin. Masukkan semua dalam periuk dan jerang selama 2 hari.
tu dia telor pindang yang dah masak.......cuma tak rata warna coklat tu....
Kakak ku kata, ada orang tak letak bawang tapi dia suka letak bawang kecil yang di tumbuk kasar2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)