my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Puluh tahun berlalu, baru ku temu.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Nasib baik aku tak delete akaun facebook ku. Baru2 ni terjumpa teman lama ku, best friend dari sekolah menengah.....Sumiyanti Dahlan....seronoknya!!Lama juga aku cuba cari dia, rupanya dia dekat dengan ku. Tak sangka dia masih menetap di Tawau.

Sejak lepas SPM, kami masih berhubung dengan surat (dulu mana ada handphone, internet lagi la...) Maksud ku bukan dulu2 takde kemudahan ni tapi masing2 sekolah lagi, kerja pun tah hape2......dah mewah sikit baru boleh beli hp sendiri. Sehingga dia kahwin dan ada anak, aku dan dia masih berhubung. Tapi rasanya aku yang kerap berpindah tempat tinggal maka terputuslah hubungan.

Sekolah menengah aku dulu ada asrama yang diduduki oleh murid2 Yayasan Sabah dan Serawak. Mereka2 ni dulu popular sikit sebab rupa dan loghat memang jauh beza dengan teman2 lain. Selalu jadi perhatian murid2 lelaki. Aku pula rapat dengan si Sumi ni, rapat bebenor. Kemana2 mesti dengan dia. Kekadang kalau teman lain kurang suka dengan dia, aku la yang jadi tempat dia mengadu hiba. Banyak kisah kami kongsi bersama ketika lepas zaman sekolah. Dulu, semua surat2 dia aku simpan kemas.

Minggu ni kami berhubung dengan fb dan handphone. Rasa macam tak cukup sehari nak sembang terutama hal anak2. Kemudian aku jumpa lagi teman sekolah yang lain. Makin meriah fb ku itu tapi mereka semua kerja, aku je yang goyang kaki kat rumah.

Aku tak sabar nak buat satu perjumpaan bila ada masa nanti. Pasti kecoh macam dulu2 sebab group aku ni terkenal dengan nakal dan kuat ketawa. Banyak peristiwa lucu zaman sekolah yang sukar nak ku lupa.

Pasti teman2 blogger pun begitu kan? Zaman sekolah adalah zaman paling menggembirakan.....


nota aku: Hati ku berbunga sekarang, macam orang sedang jatuh cinta!!

2 ulasan:

  1. Zana..

    saya pon mcm awak gak..jumpa ramai kwn2 skolah kt FB
    seronok sungguh..teringat zaman skolah2 dulu..

    BalasPadam
  2. kalaulah masa boleh di undur kembali...

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)