my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Twist rampingkan pinggang

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

 Lama betol tak berjogging, hujan setiap pagi, kemalasan pun melanda. Dah dua hari ni kami rajin sikit ke taman tasik Perdana, itupun sebab masih free parking. Kalau dah kena bayar, tak kuasa nak masuk hari-hari. Entah berapa nanti dia charge. Mungkin sebab ada alat-alat untuk mereka yang naik exercise, berbaloi agaknya parking kena bayar.

So pagi ni aku dan hubby pun ambil kesempatan menggunakannya. Tapi setiap kali kami sampai, mesti dah ada orang booking. Cuma twist-twist tu takde orang nak guna sangat.

Lepas jogging seround, lepak kat sini, buat exercise lengan la pulak. Hubby kata, macam orang bawa lori je! Dah la hari-hari bawa kereta. Tapi aku rasa bagus juga bendalah ni, boleh buang sikit lemak-lemak kat lengan aku. Walaupun hari-hari memasak guna tangan, aku tak rasa kurus pun.....hehe....ni la masalah orang perempuan.

Asal rasa bonjol sana sini, mulalah susah hati. Mula cari ubat krim nak sapu, cari jamu nak buang selulit la......aku rasa semua tu tak berkesan sebab aku dah buat. Baik pergi jogging atau senaman yang menyihatkan badan. Perlu konsisten (cakap pandai, sendiri pun kekadang berat nak buat) kalau nak hasil yang memuaskan.

Lepas jogging, balik rumah melantak pula nasi goreng kampung. Samosa dan air teh o. Hemmm....turunnya tak seberapa, nak buat macamana? Nafsu manusia ni susah nak kawal melainkan didorong oleh sesuatu perkara seperti penyakit kronik atau kerana terpaksa.

Cuba tengok 'mamat' ni......rajinnya dia bersenam.....patut le hensem....hehe.(tengok kiri kanan, laki ada ke tak?). Sama-sama la kita menjaga kesihatan masing-masing demi keluarga tercinta.



nota aku: harap aktiviti ni berterusan hendaknya.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)